woensdag 13 augustus 2014

Ben er weer.

Het is alweer de 14 de maand.

Het is een tijdje geleden. Maar ik heb heel veel meegemaakt afgelopen periode waarover ik hier liever niet praat. Maar het is wel tenkoste van al mijn creativiteit gegaan. Maar niet getreurd ik ben er weer en zit weer helemaal in de mood.

Ik heb een aantal nieuwe stempels ontvangen van  vildastamps.com uit Zweden. Moeilijk om direct een keuze te maken. Maar ik heb vlinders voor deze maand uitgezocht. Hieronder mijn bijdrage. 


















En ik ben helemaal weg van het gebruik van waterverf. Dat heb ik ook op deze kaart gebruikt. Is het geen snoepje geworden?

De werkbeschrijving volgt hieronder. Ik wens jullie succes met de uitvoering.



Butterfly black and white    It’s a way of Life

Stempel Vilda: V 171 vlinders

Stempel Vilda tekst: V 763

Creme  basiskaart 10,5 cm x 29,6 cm, Vouwlijn links,

Oplegvel zwart 10 cm x 14,3 cm, voor de tekststempel 3,8 cm x 5 cm

Aquarel papier: 9,5 cm x 13,8 cm, voor de tekststempel 3,3 cm x 4,5 cm

Archival stempelkussen zwart, stempelblok

Voor versiering kaart:  lint, uitgeponst hartje, 2 groene plakpareltjes. 3 zwarte glittersteentjes 3 mm, 2 goudkleurige 2 mm

Kleurmiddelen: aquamarkers geel,  rood, blauw of doos waterverf met bijbehorende penceel.

Fine liner zwart watervast voor bijwerken stempelafdruk.

Pons hartvorm, glanslak

Glue( Pergamano) 3 d foam 0,5 cm.

De witte stempelafdruk is gemaakt met versamark transparant stempelkussen waarin wit embossing poeder met een embossing föhn is gedroogd.



 
gekleurd in aquamarkers. Maar een gewone doos waterverf werkt ook.

Werkbeschrijving:

Ik heb 2 kaarten gemaakt een in zwart en een in wit. Ze krijgen meteen een andere uitstraling.

Kleur de stempelafdrukjes in met een van de kleurmiddelen. Maar wacht wel tussen iedere laag. Laat dit goed drogen of droog extra met een stempelföhn. Maak een beetje schaduw door met de lichte kleur te beginnen en steeds vervagen met water.

Als de vlinders droog zijn maak je het aquarel papier nat met een groot penceel. Neem een beetje verdund blauw en strijk dit uit. Het zal streperig zijn. Is niet erg. Na droging krijg je hierdoor leuk schaduw effect. Is het aquarel papier helemaal goed droog? Ga dan met een sparkle verf of glitterverf die niet de kleur aantast over de vlinders. Versier de kaart naar keuze.

Suc 6!!!

De witte kaart zet ik morgen op mijn blog. 

1 opmerking: