vrijdag 26 december 2014

Een spetterende verjaardag

De tweede bijdrage voor Vilda Stamps vildastamps.com in de maand december Het is een verjaardagskaart. In vrolijke kleurtjes. Geen kerst kleuren meer.

Brei een eind aan 2014 en pak de draad weer op in 2015. Een spetterende kaart.







Werkbeschrijving en benodigdheden
-Basiskaart wit vouwlijn boven 10,5x 14,8 cm,
-Aquarell papier: 9,5 x 14 cm, strookje waar 3 x vlinder stempelen, rechthoekje achter de tekst.
-Archival stempelkussen zwart, stempel Vilda vlinder V171, tekst Vilda V693
Roze lint: 3 verschillend kleur. Strass steentjes
Acryl verf fuchsia en turkoois, penceel
Lijm, dubbelzijdige plakband en foam


Ik doe al jaren met plezier de techniek Pergamano . Maar de laatste tijd staan mijn pintura’s  er verloren bij. Het is acrylverf en uitstekend geschikt om gestempelde figuurtjes in te kleuren. Willekeurig welk papier ook. Het geeft een mooie glans.
Op stukje aquarell papier acryl verf verdunnen met water en een harde penceel de verf spetteren op het papier.

Tip: Maak meteen een paar achtergrondjes meer. Ze zijn nooit gelijk en zoek de mooiste uit.
3 vlinders stempelen met archival zwart. Inkleuren met acrylverf turkoois. Als de vlinders goed droog zijn deze ook vol spetteren met fuchsia. Goed laten drogen en uitknippen. Wit klein randje overlaten.
Plak de lintjes aan de onderkant met dubbelzijdige tape. Bevestig het “spetter “ papier. Plak hierop de vlinders, alleen in het midden achter het lijfje. Onder de vleugels een paar foampjes. Teken de voelsprieten met een fineliner. Op het lijfje een paar strass steentjes om de iets meer kleur aan de kaart te geven.
Over het lint een tekst stempel plakken. 

Heb je interesse in mijn kaartjes? Al mijn probeersels, maaksels. Let op: Ze zijn maar eenmalig. Ik maak geen dozijn dezelfde.    
Ik vraag €. 2,00 materiaalvergoeding, incl. bijbehorende enveloppe. 



Veel succes
 

Written by




1 opmerking: